marți, 16 decembrie 2008

Detectivii transmit felicitari!

Yonathan Dominitz: „Continuă să investeşti în publicitate”

Prezentarea lui Yonathan Dominitz, Managing Partner Mindscapes, din cadrul conferinţei IAA, a demonstrat, cu cifre provenite din cercetarea realizată de McGraw şi Hill pe 600 de companii din industrii diferite, între 1980 şi 1985, că acele companii care au tăiat bugetele de advertising au avut vânzări scăzute în perioadă de criză.

Tot acestea, au cunoscut o creştere modestă a vânzărilor în următorii doi ani. În opoziţie cu acestea, acele companii care nu şi-au modificat bugetele de advertising în perioadă de criză au beneficiat de creşteri semnificative ale vânzărilor şi atunci când era criză (doi ani), dar şi după (următorii doi ani). Până în 1985, potrivit cercetării citate, vânzările companiilor care au investit puternic în publicitate în perioada de recesiune, au crescut cu 256% mai mult decât ale acelor companii care nu au mai investit în publicitate.

Dominitz a oferit, astfel, câteva sfaturi:
1. Menţinerea identităţii brandului costă mai puţin decât să o reconstruieşti de la capăt.
2. Gestul de a investi în publicitate în perioade de criză economică ar trebui privit ca o contribuţie la obţinerea de profit, şi nu ca un mod de a pierde profitul.
3. Creşterea cotei de piaţă prin intermediul publicităţii în perioadă de criză se poate realiza cu costuri mai mici.
4. O companie care investeşte puternic în publicitate în astfel de perioade se va poziţiona pe piaţă mai bine şi va obţine profit odată ce se iese din recesiune.

Dominitz a prezentat ca studiu de caz strategia companiei Unilever pentru brandul Dove în criza din Turcia a anului 2000.

Context: În jurul lunii noiembrie a anului 2000, Turcia a intrat în cea mai mare criză economico-financiară de la sfârşitul celui de-ai doilea război mondial. Într-o singură noapte, lira turcească s-a depreciat cu 94% (februarie 2001), iar rata de creştere a GDP a scăzut cu 8,0%. Economia a început să-şi revină abia începând cu anul 2003. În 2001, publicitatea a scăzut cu 50% faţă de 2000.

Brandul Dove a pătruns pe piaţa turcească în 1993, cu Dove Cream Bar& Dove Cream Shower şi apoi cu Dove Cream Wash în 1997. În 2001 a fost lansat Dove Deo şi în mai 2002 - Dove Body Silk, cele două produse noi apărând fix în mijlocul perioadei de criză.

Strategie: S-a accentuat pe proprietăţile produselor Dove şi, deşi segmentul de piaţă pe care se afla Dove era extrem de competitiv cu firme precum P&G, Colgate, Beiersdorf, Henkel şi Schwarzkopf, Dove a riscat, targetând femeile cu vârste cuprinse între 15 şi 25 de ani, care reprezenta 60% din populaţie.

Sursa IAA.

miercuri, 10 decembrie 2008

Mikulash Photo Session - Utopium

Avand in vedere ca Mos Craciun e cel care are parte de toata atentia, gloria si logistica (sanie, reni etc.) sarbatorilor, sefu' s-a gandit ca Mos Nicolae merita si el atentie, ca nu e usor sa traiesti in umbra barosanului Mos Craciun. Asa ca a pregatit o sedinta foto pentru toata agentia (ma rog, pentru fete, dar va dati seama ce s-a intamplat!) cu titlul de cadou de la Mos Nicolae, sau Mos Miculas, aici, in Ardealul nostru, cu influente vestice.





Machiajul a fost asigurat de Emilia Rob, make-up artist Media Pro Bucuresti, adica doamna care le face frumoase pe fetele de la televizor. Multumim, Emilia!

In imaginile care urmeaza, echipa Utopium. Gabi si Otilia mai putin prezenti in imagini, pentru ca mai aveau de lucru pe un cont "micut", numit BMW, in timp ce noi ne prosteam.

In ordinea de pe tricouri:

Mihai Pop - managing partner. Intr-o ipostaza in care isi petrece 8 ore pe zi din cele 12-14 cat e la birou.

Mihai & Bianca

Bianca Chis, dovedind ca un Key Account trebuie si poate sa fie in mai multe locuri in acelasi timp, lucru mentionat si in fisa postului.

Otilia Pop, care ma mir ca si-a pastrat cumpatul si a reusit chiar sa munceasca in mijlocul agitatiei create ad-hoc in jurul "evenimentului".

Ramona, economist de profesie, le-ar putea lua painea de la gura multor fotomodele.

Departamentul media, invartitorii de jdemii de euro, Ioan Vese si Ioana Scuta.



Creatie, Norbert Katona si Dan Negrut.



Anca Ciote, care iese bine in poze daca nu stie ca e pozata.


Gabriel Porfire, cel mai Brad Pitt art director, care n-avea vreme de prostiile noastre.

Je, moi, adica io.

Mosh Mikulash rulez!


luni, 13 octombrie 2008

Utopium obtine un trofeu la Golden Drum 2008 si castiga categoria Media


Utopium urca anul acesta pe scena Festivalului Golden Drum pentru a primi un trofeu de argint. In categoria Media (publications, TV stations, radio stations, media time and space) au fost inscrise 32 de lucrari. “The Guitar” – Radio Transilvania, a fost singura lucrare nominalizata si apoi premiata cu un trofeu. Acest fapt pune Utopium in pozitia de castigator la categoriei.

“Au cantat chitarele pana au batut tobele la Golden Drum 2008 pentru Utopium. Acest trofeu este o mare realizare pentru noi, demonstreaza o afinitate reala pentru performanta intr-un domeniu extreme de competitiv. Faptul ca am fost singura agentie nominalizata la Press in categoria Media si apoi castigatoare a unui trofeu ne pune intr-o pozitie de top. Grupurile de presa din Europa Centrala si de Est sunt poftite pentru o demostratie de creativitate. Trofeul de la Golden Drum impreuna cu trofeul obtinut in urma cu doua saptamani la Golden Hammer ne permite sa sustinem in continuare ca suntem cea mai creativa agentie din afara Bucurestiului” Mihai Cristian Pop, Managing Partner.

“Pentru orice agentie independenta, un trofeu la Golden Drum e o realizare. Sa nu mai vorbim de o agentie din afara capitalei aflata in al treilea an de participare la festivaluri. E frumos sa fii remarcat printre retele multinationale cu resurse incomparabil mai mari. Evident, pe langa recunoastere la nivel european, trofeul acesta ne-a dat ceva mult mai important - aripi!” Cristian Ungur, Creative Director

Echipa care a contribuit la succesul de la Golden Drum este formata din Otilia Pop - Executive Director, Cristian Ungur – Creative Director, Gabriel Porfire – Art Director, iar din partea Radio Transilvania, Radu Tifor – Marketing Manager.




Utopium Advertising dezvolta servicii la nivel local si international de cercetare, planning, creatie si media. Rezultatele campaniilor si premiile internationale pentru creatie confirma faptul ca Utopium este o agentie de publicitate care promoveaza directia strategiei eficiente bazata pe creativitate. Clienti Utopium: Kronotex Germania, Benq Austria, Procter & Gamble, BMW Romania, Apple, Porto Petrol, HVB, Proges, Malizia.

duminică, 12 octombrie 2008

Utopium - Trofeu la Golden Drum!




Am reusit!

Cuvintele aproape ca nu pot sa exprime bucuria pe care o traim cu totii dupa acesta realizare. Am muncit mult, enorm as putea spune, pentru a ajunge aici, dar daca visezi, daca crezi - nimic nu te poate opri. Am avut mare incredere in noi, am crezut ca daca faci o lucrare buna acesta nu poate sa fi ignorata. Am crezut in fiecare moment si a meritat.

Golden Drum e acasa la Utopium, de acum facem parte din acest fenomen al Noii Europe

Multumesc Radio Transilvania pentru deschiderea catre creativitate!

Multumesc industriei pentru spiritul competitiv!

Multumesc Golden Drum!

Multumesc Utopium!




luni, 29 septembrie 2008

Utopium aduce singurul trofeu romanesc de la Golden Hammer 2008





Utopium Advertising se intoarce de la Riga cu un trofeu de argint. Din cele peste 1000 de lucrari inscrise in festival putine au fost premiate. In sectiunea Print Ads au fost foarte multe lucrari inscrise dar s-au acordat doar 6 trofee pentru toate categoriile. Unul din trofee a ajuns in Romania pe raftul Agentiei Utopium Advertising.

Seria "Chat - Venezia Cafe" a fost nominalizata in sectiunea Print - Alimente, bauturi si pet food. Lucrarea a fost premiata cu argint si a castigat totodata categoria, aurul nefiind acordat. Utopium a concurat direct cu Domino BBDO pe categorie, care obtinuse shortlist pentru Snickers.

Astfel, dupa ce in 2007 si-a adjudecat doua trofee de argint la Golden Hammer, Utopium a reusit sa inscrie Romania intre primele 10 tari din 18 participante.

"A fost un festival interesant, majoritatea premiilor au mers spre Digital si Best use of media care au contabilizat 25 de trofee. Probabil datorita faptului ca sectiunea Digital a fost prezenta la prima editie s-a incercat incurajarea participantilor. Cu toate acestea suntem multumiti de faptul ca aducem acasa un trofeu si Romania a fost acolo reprezentata cu fruntea sus", spune Mihai Pop, Managing Partner, Utopium.

"Chiar daca ma asteptam la mai mult, in contextul in care s-a desfasurat Golden Hammer 2008, acest trofeu reprezinta o satisfactie enorma", declara Cristian Ungur, Creative Director, Utopium.

Golden Hammer International Advertising Festival s-a desfasurat in Riga, in 25 si 26 septembrie 2008. 18 tari au inscris lucrari si 11 dintre ele au fost premiate.



joi, 25 septembrie 2008

Utopium porneste spre Golden Hammer Advertising Festival


In perioada 25-26 septembrie 2008 Utopium este la Riga, la Festivalul de Publicitate Golden Hammer. Festivalul se va tine anul acesta in „World Trade Center Riga” din capitala Letoniei.

Este al treilea an consecutiv in care Utopium este prezenta la Riga. Asa cum a spus anii trecuti si Adrian Botan, Golden Hammer este un festival important, care creste in fiecare an, lucrarile castigatoare avand un credit in plus pentru alte competitii din Europa.


"Va fi greu sa depasim performanta de anul trecut, care ne-a adus doua trofee cu trei lucrari inscrise, dar e imperativ sa incercam. Stagnarea e inamicul public numarul unul in Utopium. Nu cred ca avem nici o sansa reala de reusita in industria asta daca nu evoluam continuu si, pe masura ce agentia se dezvolta si numarul si marimea conturilor sunt in continua crestere, e vital ca departamentul de creatie sa tina pasul. Desi Utopium a avut rezultate notabile pana acum, sunt departe de a fi multumit. Golden Hammer 2008 e inca o ocazie sa dovedim ca suntem mai mult decat ." Cristian Ungur - Creative Director, Utopium

“Anul acesta vom participa cu mai multe lucrari la Golden Hammer decat in anii trecuti deoarece a fost un an mult mai prielnic din punct de vedere creativ. Deasemenea avem incredere intr-o jurizare foarte buna. In juriu se regasesc specialisti ai industriei recunoscuti in toata Europa.” Mihai Cristian Pop – Managing Partner, Utopium.

Creative Jury:

Head of Creative Jury

AMIR KASSAEI - Chief Creative Officer, DDB Group Germany

Members of Jury

ALEX HERDT – CEO, Ogilvy Group, Germany
DANIEL RUZICKA - Chief Creative Officer, Young & Rubicam Prague, Czech Republic
JULIAN BOULDING – President, Thenetworkone, Great Britain
PETERIS LIDAKA - Creative director, MOOZ!, Latvia
RIMANTAS STANEVICIUS – Creative Director, MILK, Lithuania
RUSLAN PROCHAKOV - Managing Director, Primary Saatchi & Saatchi Belarus, Byelorussia
URMAS LILLEORG - Managing Director, Division, Estonia
YURI VOLOVSKI – Creative Director, Rodnaya Rech, Russia

Utopium participa cu 12 lucrari inscrise din care 5 serii, totalizand 21 executii.

Lucrarile cu care Utopium merge la Golden Hammer sunt:

Apple – Exclamation, ATVenture – Curve, ATVenture – Narrow, ATVenture – Slippery, Citroen - Highway to Hell, Citroen - Need for Speed, Cameleon - Dead Flower, Citroen - Nodding Dog, Proges – Loading, Proges – Heist TV, Proges – Heist print, Pofta Mare – Chicken, Pofta Mare - Calf , Pofta Mare – Pig, Umanitas – George, Umanitas – Jim, Umanitas – Madonna, Venezia - Chat Coffee, Venezia - Chat Soda, Venezia - Chat Wine, Radio Transilvania – Harp.

Extra Info:
Utopium Advertising dezvoltă servicii la nivel local şi internaţional de cercetare, planning, creaţie şi media. Rezultatele campaniilor şi premiile internaţionale pentru creaţie confirmă faptul că Utopium este o agenţie de publicitate care promovează direcţia strategiei eficiente bazată pe creativitate. Clienţi Utopium: Kronotex Germania, Benq Austria, Procter & Gamble, Porto Petrol, HVB, Proges, ABARO.

marți, 16 septembrie 2008

miercuri, 30 iulie 2008

Utopium Finalizeaza BMW Magazine, Nr. 2

In urma cu cateva zile a sosit, proaspata, de la Munchen noua revista BMW Magazin.



Incepand cu anul 2008 BMW Group, intra in Romania ca si entitate juridica ferma pentru a-si reprezenta direct brandurile pe care le are in portofoliu, BMW si MINI. Pana in 2008 Automobile Bavaria in calitate de dealer reprezenta BMW. Odata cu intrarea in Romania, BMW Group si-a ales prin licitatie companiile cu care va colabora.

Utopium Advertising a fost aleasa ca agentie pentru comunicarea corporate BMW pentru mediile tiparite si on-line.

Datorita experientei dobandite de agentia noastra in colaborarea cu clientii germani, BMW Group ne-a increditat atat partea editoriala a revistei cat si administrarea spatiului de reclama pentru promovarea unor companii si branduri de top din Romania. Numarul de pagini este limitat de catre BMW Group Germania, Utopium fiind singura agentie prin care se poate contracta publicitate in Romania.

Utopium Advertising - Bani, Gloante si Placinte in noua campanie Proges

Utopium Advertising a realizat cea mai noua campanie a retelei internationale de magazine pentru amenajari interioare Proges.
Campania cuprinde un Spot TV, un Ad de Presa si OOH. Filmarile spotului TV au fost realizate in Romania intr-o coproductie romano-spaniola.




"In luna mai ne-am intalnit cu clientul in Viena la o discutie "amicala" despre noua campanie Proges din vara. Clientul isi dorea ceva spectaculos care sa rupa intr-un fel sau altul calupul publicitar. Aveam la dispozitie un buget nu tocmai hollywoodian dar cu asteptari mari iar timpul scurt ne presa. Impreuna cu echipa de creatie, Cristian Ungur, Creative Director si Gabriel Porfire, Art Director, am invartit brieful pe toate partile. Continea cuvinte de genul: cinematic, activ, diferit, relevant, spectaculos. Dupa multe idei, schite si solutii care seara pareau excelente iar dimineata jalnice, am ajuns la ideea jafului unei banci pentru a avea bani sa iti amenajezi casa. Jaful unei banci implica insa sume mari de bani - in directa contradictie cu brieful din care trebuia sa reiasa pretul mic de la Proges. In acest context, am introdus placintaria in traseul jefuitorilor catre banca si sloganul: "Nu e nevoie sa jefuiesti o banca pentru a-ti amenaja casa, e suficient o placintarie!". Am fost foarte atenti atat la slogan cat si la filmare sa nu incalcam vreo regula CNA! La finalul prezentarii storyboardului catre client am vazut un zambet de multumire si atunci am stiut ca am dat lovitura!" Mihai Cristian Pop - Managing Partner.



"Rollin Film a venit cu o propunere foarte interesanta in ceea ce priveste regia. Eduardo Vasquez - regie si Baltasar Yebra - director of photography, au fost doua dintre atuurile care au inclinat balanta in cadrul pitch-ului in favoarea Rollin Film. Am vazut ca Eduardo a inteles din prima ce asteptari avem si viziunea pe care ne-a prezentat-o s-a potrivit ca o manusa. Am ajuns sa ne intrebam, la un moment dat, daca filmam un spot TV sau un trailer de film. Mi-a fost destul de clar ca spotul va iesi in evidenta din calupul de publicitate cand am vazut multimea de spectatori din Piata Victoriei. Nu in fiecare zi ii vezi pe baietii de la Cassa Loco fluturand niste arme prin centrul Bucurestiului." Cristian Ungur - Creative Director.



"Rezultatele campaniei s-au vazut inca de la primele difuzari, fapt care ne-a confirmat ca Utopium a ales o directie foarte buna de promovare. A doua zi dupa inceperea campaniei intrau clientii in magazinele noastre si spuneau: "Am venit sa vedem ce mai impuscati pe aici!" La nici 2 saptamani de la lansarea campaniei, Proges a atins un prag istoric de vanzari!" Annamaria Anton-Bakó , Marketing Manager, Proges.



Campania se desfasoara in media nationala si regionala pe canalele TV, in ziare, OOH si revistele de profil. Valoarea la rate card a campaniei Proges din aceasta vara depaseste suma de 1 milion Euro.



Utopium Advertising dezvolta servicii la nivel local si international de cercetare, planning, creatie si media. Rezultatele campaniilor si premiile internationale pentru creatie confirma faptul ca Utopium este o agentie de publicitate care promoveaza directia strategiei eficiente bazata pe creativitate. Clienti Utopium: Kronotex Germania, Benq Austria, Procter & Gamble, Porto Petrol, HVB, Proges, ABARO.

vineri, 4 iulie 2008

USA - Happy Birthday

4 iulie este una din cele mai frumoase zile pentru americani si pentru cei care cunosc aceasta tara si i-au inteles adevaratele valori.
In fiecare an de 4 iulie incerc sa gasesc undeva o placinta buna cu mere, sa stau pe o bordura si sa ma bucur de amintirile unei zile de 4 iulie petrecute in USA.

La multi ani tuturor americanilor si celor care au in suflet un pic din America!

Happy Birthday USA!



miercuri, 11 iunie 2008

Gradinita Trei Ursuleti - promotiile 2008

Gradinita Trei Ursuleti se apropie de incheierea anului gradinaresc. Serbarile din acesta vara vin cu tricouri, sepcute si multe surprize pentru toti absolventii - mari si mici.

Bucuria copiilor va fi macar pe masura bucuriei colegilor nostri care au participat la acest proiect.