sâmbătă, 1 decembrie 2007

Brandurile, mai vizibile online

Retailerii stiu cel mai bine cum sa isi trateze clientii, in timp ce bancile si supermarketurile mai au de invatat, cel putin in America, se arata in studiul “The Customer Experience Index 2007” (Indexul experientei consumatorilor 2007), publicat recent de compania de cercetare Forester Research. Studiul analizeaza relatia dintre utilizatorii de retele de socializare si branduri.

Conform studiului, principala tendinta pe piata globala este aceea conform careia producatorii de branduri, care au stiut sa creeze o legatura permanenta intre brandul respectiv si consumatori, au de castigat acum, cand discutiile despre branduri sunt un subiect la zi pentru utilizatorii de bloguri si retele de socializare, precum blogurile Facebook sau MySpace. Principala dinamica a acestei situatii consta in faptul ca utilizatorii de branduri pot obtine oricand informatii despre branduri si pot alege in functie de parerile celor cu care interactioneaza permanent pe internet.

Daca, nu de mult, un consumator cu o experienta neplacuta legata de serviciile oferite de un brand putea sa avertizeze pana la zece alti consumatori, in prezent, prin intermediul blogurilor MySpace si Facebook, aceeasi persoana poate ajunge cu mesajul sau la 10.000 de persoane. Acest fapt schimba cu totul dinamica si importanta termenului de experienta a consumatorului.

In Romania, studiul Synovate privind perceptia romanilor asupra brandurilor prezente pe piata a aratat ca, dintre brandurile locale cele mai apreciate de romani, sunt Dacia, Arctic, BCR, Borsec si Romtelecom. Dintre brandurile internationale, cele mai apreciate sunt, in ordine: Coca-Cola, Nokia, Ariel, Mercedes si Adidas.

Una dintre concluziile la care au ajuns specialistii de branding din Romania dupa publicarea rezultatelor studiului a fost ca romanii sunt inca legati de brandurile casnice, in mare parte si pentru ca folosirea internetului este departe de a fi la acelasi nivel ca in tarile vestice.

Sursa Iqads.ro

Niciun comentariu: